Espereu, per favor...
Espereu, per favor...
Selecciona una llengua
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE BENICARLÓ
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE BENICARLÓ

Declaració responsable per a la segona ocupació d'habitatge i successives ocupacions

Escut de AJUNTAMENT DE BENICARLÓ
Seu Electrònica > Declaració responsable per a la segona ocupació d'habitatge i successives ocupacions

Declaració responsable per a la segona ocupació d'habitatge i successives ocupacions

Descripció 

Tràmit per a presentar la declaració responsable de la segona ocupació d'un habitatge (i successives ocupacions) davant l'administració. Aquest document habilita per a la segona o posterior ocupació d'habitatges, quan hagen transcorregut 10 anys des de l'obtenció de la primera ocupació.

També en edificacions existents sense títol habilitant de primera ocupació (no executades sota l'empara de la preceptiva llicència urbanística), ja siga íntegrament o en alguna de les seues parts susceptibles d'ús individualitzat, sempre és necessari formular la corresponent declaració responsable, en els següents casos:

  • Quan es produïsca la segona o posteriors transmissions de la propietat
  • Quan siga necessari formalitzar un nou contracte de subministrament d'aigua, gas o electricitat (no es considera nou contracte quan el titular canvi de companyia subministradora)

Què és i per a què serveix? 

Amb la declaració responsable es manifesta, sota la responsabilitat de la persona declarant, la veracitat de tot el que s'exposa, el compliment de tots els requisits tècnics i administratius establits en la normativa vigent i el compromís de mantenir el seu compliment. 

En aquest cas, es manifesta el compliment de les condicions d'habitabilitat i l'aptitud per al seu ús, conforme a les exigències de disseny i qualitat o qualssevol altres exigibles per a la seua destinació a habitatge conforme a la normativa d'aplicació. 

La declaració responsable té tots els efectes que la normativa aplicable atribueix a l'atorgament d'una llicència municipal i es pot fer valdre tant davant l'administració com davant qualsevol altra persona, natural o jurídica, publica o privada (per exemple, les companyies subministradores de serveis d'electricitat, aigua potable, gas, etc.).

Qui el pot sol·licitar? 

Qualsevol persona física o jurídica, ella mateixa, o una altra en representació. Per a actuar en representació d'una altra persona, cal emplenar la plantilla “Autorització de representació” i adjuntar-la signada a aquest tràmit. 

Quin preu té? 

Cal abonar la taxa de 25 euros, que s'estableix en l'Ordenança fiscal T1 reguladora de les taxes per tramitació d'expedients i expedició de documents administratius. 

Per a abonar la taxa, cal sol·licitar l'autoliquidació de la taxa de Declaració responsable per a la segona ocupació d'habitatges al Departament de Gestió Tributària, per correu electrònic (correu.recaptacio@ajuntamentdebenicarlo.org), per telèfon (964 470 050, ext. 0120) o presencialment en l'oficina d'atenció al públic de Gestió Tributària (sense cita prèvia - c. de Ferreres Bretó, 10, planta baixa). 

El pagament es pot efectuar a través de la Passarel·la de Pagaments de l'Ajuntament, en les entitats bancàries indicades en l'imprès d'autoliquidació o en el caixer situat en la planta baixa de l'Ajuntament (sense cita prèvia - c. de Ferreres Bretó, 10).

En quines dates es pot fer? 

Tot l'any. 

Com i on es pot sol·licitar? 

  • Per la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Benicarló, clicant en el botó [Nova sol·licitud] que trobareu al final d'aquesta pàgina.
  • Les persones físiques que no estiguen obligades a tramitar telemàticament poden fer-ho presencialment, en el Registre de l'Ajuntament de Benicarló: c. de Ferreres Bretó, 10 (planta baixa). Cal demanar cita prèvia per telèfon, 964 470 597, o través del web municipal.

Quins documents s'han d'aportar? 

  • Justificant de pagament de la taxa de Declaració responsable per a la segona ocupació d'habitatges.
  • Certificat signat per personal tècnic competent on conste que l'edifici o la part d'aquest susceptible d'un ús individualitzat s'ajusta a les condicions que van suposar l'atorgament del títol habilitant anterior al que se sol·licita. En edificacions ja existents que manquen de títol habilitant de primera ocupació, el certificat del personal facultatiu competent haurà d'assenyalar que l'habitatge o edificació s'ajusta a les condicions exigibles per a l'ús al qual es destina.
  • Llibre de l'Edifici corresponent, quan així ho exigisca la normativa d'aplicació.
  • Informe d'avaluació de l'edifici, quan així ho exigisca la normativa d'aplicació.
  • En cas d'actuar en representació d'una altra persona, la plantilla “Autorització de representació” (inclosa en el tràmit), emplenada i signada, juntament amb la documentació acreditativa de la representació.

Temps de resposta 

Els efectes de la declaració responsable són automàtics des de la seua presentació, juntament amb tota la documentació requerida. 

Quin sentit té el silenci ADMINISTRATIU? 

No és aplicable. 

Quina normativa ÉS APLICABLE? 

  • Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge de la Comunitat Valenciana
  • Decret 12/2021, de 22 de març, del Consell, de regulació de la declaració responsable per a la primera ocupació i successives d'habitatges
  • Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació
  • Llei 3/2004, de 30 de juny, de qualitat de l'edificació de la Comunitat Valenciana
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (art. 69)

Observacions 

  • La inexactitud, falsedat i omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada, manifestació o document que s'acompanye o incorpore en la declaració responsable o comunicació prèvia, o la no presentació davant l'administració competent d'aquesta, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tinga constància dels fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives al fet que corresponguen.
  • La declaració responsable només es tindrà per efectuada des de la data en què es presente la sol·licitud juntament amb la documentació completa en les oficines de registre, bé siga presencial o telemàtic. Des d'aqueix moment, s'habilita a l'ús de l'immoble amb una vigència de 10 anys.
  • La presentació de la declaració responsable s'entén sense perjudici de les facultats de comprovació, control i inspecció posterior que tinguen atribuïdes les administracions públiques i no faculta en cap cas per a exercir actuacions o usos contraris en la legislació urbanística i una altra normativa vigent.

Més informació.

En el web municipal www.benicarlo.org 

Plantilles de documents que cal presentar

Requisits de la sol·licitud

  • S'ha de signar la sol·licitud
  • El tràmit requereix que la persona sol·licitant s'identifique i signe amb certificat digital
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones jurídiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques representades per una altra persona física
AJUNTAMENT DE BENICARLÓ - P1202700I
Passeig de Ferreres Bretó, 10
12580 Benicarló (Castelló)
Precarga de imagen Precarga de imagen