Tràmit per a presentar la declaració responsable de la segona ocupació d'un habitatge (i successives ocupacions) davant l'administració. Aquest document habilita per a la segona o posterior ocupació d'habitatges, quan hagen transcorregut 10 anys des de l'obtenció de la primera ocupació.
També en edificacions existents sense títol habilitant de primera ocupació (no executades sota l'empara de la preceptiva llicència urbanística), ja siga íntegrament o en alguna de les seues parts susceptibles d'ús individualitzat, sempre és necessari formular la corresponent declaració responsable, en els següents casos:
Amb la declaració responsable es manifesta, sota la responsabilitat de la persona declarant, la veracitat de tot el que s'exposa, el compliment de tots els requisits tècnics i administratius establits en la normativa vigent i el compromís de mantenir el seu compliment. En aquest cas, es manifesta el compliment de les condicions d'habitabilitat i l'aptitud per al seu ús, conforme a les exigències de disseny i qualitat o qualssevol altres exigibles per a la seua destinació a habitatge conforme a la normativa d'aplicació. La declaració responsable té tots els efectes que la normativa aplicable atribueix a l'atorgament d'una llicència municipal i es pot fer valdre tant davant l'administració com davant qualsevol altra persona, natural o jurídica, publica o privada (per exemple, les companyies subministradores de serveis d'electricitat, aigua potable, gas, etc.).
Qualsevol persona física o jurídica, ella mateixa, o una altra en representació. Per a actuar en representació d'una altra persona, cal emplenar la plantilla “Autorització de representació” i adjuntar-la signada a aquest tràmit.
Cal abonar la taxa de 25 euros, que s'estableix en l'Ordenança fiscal T1 reguladora de les taxes per tramitació d'expedients i expedició de documents administratius. Per a abonar la taxa, cal sol·licitar l'autoliquidació de la taxa de Declaració responsable per a la segona ocupació d'habitatges al Departament de Gestió Tributària, per correu electrònic (correu.recaptacio@ajuntamentdebenicarlo.org), per telèfon (964 470 050, ext. 0120) o presencialment en l'oficina d'atenció al públic de Gestió Tributària (sense cita prèvia - c. de Ferreres Bretó, 10, planta baixa).
El pagament es pot efectuar a través de la Passarel·la de Pagaments de l'Ajuntament, en les entitats bancàries indicades en l'imprès d'autoliquidació o en el caixer situat en la planta baixa de l'Ajuntament (sense cita prèvia - c. de Ferreres Bretó, 10).
Tot l'any.
Els efectes de la declaració responsable són automàtics des de la seua presentació, juntament amb tota la documentació requerida.
No és aplicable.
En el web municipal www.benicarlo.org