Espereu, per favor...
Espereu, per favor...
Selecciona una llengua
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE BENICARLÓ
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE BENICARLÓ

Certificat de convivència

Escut de AJUNTAMENT DE BENICARLÓ
Seu Electrònica > Certificat de convivència

Certificat de convivència

Fins al dia 02/10/2023

Descripció

Tràmit per a sol·licitar el document que certifica quines persones estan empadronades en un domicili.

Qui el pot demanar?

Qualsevol persona física, ella mateixa, o una altra en representació.

Per a actuar en representació d'una altra persona, si no esteu donats d'alta en el registre electrònic d'apoderaments Apodera, cal emplenar la plantilla “Autorització de representació” i adjuntar-la signada a aquest tràmit. Si el certificat és per a una persona a càrrec (fill/a, persona dependent, etc.) empadronada en el mateix domicili que la persona sol·licitant, es pot sol·licitar a través del tràmit “Certificat de convivència per a persones convivents a càrrec”, sense necessitat d'emplenar l'autorització de representació.

Per a poder obtenir el certificat de convivència cal estar empadronat/ada a Benicarló.

Quin preu té?

Cal pagar la taxa de 4 euros, que s'estableix en l'Ordenança fiscal T1 reguladora de les taxes per tramitació d'expedients i expedició de documents administratius.

Important!

Abans de sol·licitar el certificat, heu de pagar-ne les taxes. Per a fer-ho, entreu al Portal Tributari de l’Ajuntament de Benicarló i genereu l’autoliquidació de la taxa per tramitació d'expedients i expedició de documents administratius (codi 1018), tarifa 003 Certificat de convivència.

Una vegada generat l’imprés d’autoliquidació de la taxa, el pagament es pot fer telemàticament a través de la Passarel·la de Pagaments de l'Ajuntament. També, presencialment, en les entitats bancàries indicades en l'imprès o en el caixer situat a la planta baixa de l'Ajuntament (sense cita prèvia - c. de Ferreres Bretó, 10). 

El justificant del pagament s’ha d’aportar a la sol·licitud del certificat en aquest mateix tràmit.

En quines dates es pot fer?

Tot l'any.

Com i on es pot demanar?

  • Per la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Benicarló, clicant en el botó [Nova sol·licitud] que trobarà al final d'aquesta pàgina.
  • Presencialment, en el Registre de l'Ajuntament de Benicarló: c. de Ferreres Bretó, 10 (planta baixa).

Quins documents s'han d'aportar?

  • Justificant de pagament de la taxa per tramitació d'expedients i expedició de documents administratius.
  • Si s'actua en representació d'una altra persona i no esteu donats d'alta en el registre electrònic d'apoderaments Apodera, la plantilla “Autorització de representació” emplenada i signada, juntament amb la documentació acreditativa de la representació (formulari inclòs en el tràmit telemàtic).

Temps de resposta

Aproximadament, 10 dies hàbils.

Quin sentit té el silenci ADMINISTRATIU?

No és aplicable.

Quina normativa ÉS APLICABLE?

  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Observacions

Si el certificat no és per a la persona sol·licitant, sinó que és per a una persona a càrrec (fill/a, persona dependent, etc.) empadronada en el mateix domicili que la persona sol·licitant, es pot sol·licitar un certificat per a la persona a càrrec a través del tràmit “Certificat de convivència per a persones convivents a càrrec

Plantilles de documents que cal presentar

Requisits de la sol·licitud

  • S'ha de signar la sol·licitud
  • El tràmit requereix que la persona sol·licitant s'identifique i signe amb certificat digital
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques representades per una altra persona física
El termini de sol·licitud està actualment tancat
AJUNTAMENT DE BENICARLÓ - P1202700I
Passeig de Ferreres Bretó, 10
12580 Benicarló (Castelló)
Precarga de imagen Precarga de imagen