Espereu, per favor...
Espereu, per favor...
Selecciona una llengua
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE BENICARLÓ
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE BENICARLÓ

Reclamació de responsabilitat patrimonial

Escut de AJUNTAMENT DE BENICARLÓ
Seu Electrònica > Reclamació de responsabilitat patrimonial

Reclamació de responsabilitat patrimonial

A partir del dia 17/09/2024

Descripció

Tràmit per a sol·licitar una indemnització per tota lesió que els particulars patisquen en els seus béns i drets, excepte en els casos de força major, sempre que la lesió siga conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics i que el mal siga efectiu, avaluable econòmicament i individualitzat en relació amb una persona o grup de persones i que no tinguen el deure jurídic de suportar-ho.

Qui ho pot sol·licitar?

Qualsevol persona física o jurídica, ella mateixa, o una altra en representació. Per a actuar en representació d'una altra persona, si no esteu donat/ada d'alta en el registre electrònic d'apoderaments Apodera, s'ha d'emplenar la plantilla “Autorització de representació” i adjuntar-la signada a aquest tràmit.

Si actueu en representació d'un/a menor, heu d'introduir les dades d'aquest en l'apartat del tràmit "Dades de la persona interessada", destinats a la persona interessada (DADES PERSONALS > Tipus d'identitat > Una altra persona). A continuació, les vostres dades (pare/mare/tutor) heu d'introduir-les en l'apartat destinat al representant.

Quin preu té?

Es un servei gratuït. Tanmateix, en els casos en què, a petició de la persona interessada, hagen d'efectuar-se proves que impliquen despeses que no haja de suportar l'Administració, aquesta podrà exigir que la persona interessada avance les despeses,  a reserva de la liquidació definitiva, una vegada practicada la prova. La liquidació de les despeses es farà una vegada s'hagen aportat els comprovants que acrediten la despesa (art. 78 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques).

En quines dates es pOT sol·licitar?

Abans que transcórrega un any des que s'haja produït el fet o l'acte que motive la indemnització. En cas de danys físics o psíquics a les persones el termini d'1 any es computa des de la curació o la determinació de les seqüeles.

COm i on es pot sol·licitar?

  • Per la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Benicarló, clicant en el botó [Nova sol·licitud] que està al final d'aquesta pàgina. Estan obligats a realitzar la tramitació per mitjans electrònics: les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica i altres subjectes obligats per l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Presencialment, en el Registre General de l'Ajuntament de Benicarló. També podrà presentar-se mitjançant les altres formes previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Quins documents s’han d'aportar?

  • Tota aquella documentació que la persona reclamant estime convenient per a la defensa de la seua argumentació: al·legacions, testimoniatges, fotografies, informacions i proposicions de prova.
  • Si actueu en representació d'una altra persona i no esteu donat/ada d'alta en el registre electrònic d'apoderaments Apodera, la plantilla “Autorització de representació” (plantilla inclosa en el tràmit) i la documentació acreditativa requerida.
  • Si actueu en representació de menors d'edat, còpia del llibre de família o resolució administrativa o judicial ferma que determine la pàtria potestat.
  • En el cas de sol·licitar la pràctica de la prova testifical, les dades del o dels testimonis (nom complet, DNI, contacte -adreça postal, correu electrònic o número de telèfon mòbil-) i el plec de preguntes que sol·liciteu que els siguen practicades (formulari inclòs en el tràmit).
  • Per a més informació sobre la documentació a presentar, consulteu el document "Instruccions generals i específiques", que trobareu en l'apartat "Documentació".

Temps de resposta

Aproximadament, 6 mesos. Aquest termini podria alterar-se si es requereixen informes preceptius.

Quin sentit té el silenci ADMINISTRATIU?

El silenci administratiu és negatiu, per tant, la vostra sol·licitud es denegarà.

Quina normativa ÉS APLICABLE?

Plantilles de documents que cal presentar

Requisits de la sol·licitud

  • S'ha de signar la sol·licitud
  • El tràmit requereix que la persona sol·licitant s'identifique i signe amb certificat digital
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones jurídiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques representades per una altra persona física
AJUNTAMENT DE BENICARLÓ - P1202700I
Passeig de Ferreres Bretó, 10
12580 Benicarló (Castelló)
Precarga de imagen Precarga de imagen