Tràmit per a sol·licitar una indemnització per tota lesió que els particulars patisquen en els seus béns i drets, excepte en els casos de força major, sempre que la lesió siga conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics i que el mal siga efectiu, avaluable econòmicament i individualitzat en relació amb una persona o grup de persones i que no tinguen el deure jurídic de suportar-ho.
Qualsevol persona física o jurídica, ella mateixa, o una altra en representació. Per a actuar en representació d'una altra persona, si no esteu donat/ada d'alta en el registre electrònic d'apoderaments Apodera, s'ha d'emplenar la plantilla “Autorització de representació” i adjuntar-la signada a aquest tràmit.
Si actueu en representació d'un/a menor, heu d'introduir les dades d'aquest en l'apartat del tràmit "Dades de la persona interessada", destinats a la persona interessada (DADES PERSONALS > Tipus d'identitat > Una altra persona). A continuació, les vostres dades (pare/mare/tutor) heu d'introduir-les en l'apartat destinat al representant.
Es un servei gratuït. Tanmateix, en els casos en què, a petició de la persona interessada, hagen d'efectuar-se proves que impliquen despeses que no haja de suportar l'Administració, aquesta podrà exigir que la persona interessada avance les despeses, a reserva de la liquidació definitiva, una vegada practicada la prova. La liquidació de les despeses es farà una vegada s'hagen aportat els comprovants que acrediten la despesa (art. 78 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques).
Abans que transcórrega un any des que s'haja produït el fet o l'acte que motive la indemnització. En cas de danys físics o psíquics a les persones el termini d'1 any es computa des de la curació o la determinació de les seqüeles.
Aproximadament, 6 mesos. Aquest termini podria alterar-se si es requereixen informes preceptius.
El silenci administratiu és negatiu, per tant, la vostra sol·licitud es denegarà.