Espereu, per favor...
Espereu, per favor...
Selecciona una llengua
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE BENICARLÓ
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE BENICARLÓ

Sol·licitud de realització d'esdeveniment esportiu puntual

Escut de AJUNTAMENT DE BENICARLÓ
Seu Electrònica > Sol·licitud de realització d'esdeveniment esportiu puntual

Sol·licitud de realització d'esdeveniment esportiu puntual

A partir del dia 27/02/2025

Descripció

Tràmit per a sol·licitar realitzar un esdeveniment esportiu en una via pública de Benicarló.

IMPORTANT! El Departament d'Esports tramita l'autorització dels esdeveniments esportius sol·licitats i demana, a la Policia Local, un informe que avale la seguretat de l'activitat i, al Departament de Governació, la corresponent resolució d'ocupació de via pública. En tot cas, l'autorització de l'activitat està supeditada al sentit positiu d'aquests dos documents.

Qui ho pot demanar?

Qualsevol persona física o jurídica, ella mateixa, o una altra en representació.

Quin preu té?

És un servei gratuït. 

Ara bé, si l'ocupació té una finalitat lucrativa, cal pagar les taxes taxes que es generen de la gestió d’aquest tràmit, tal com s’indica en la T14. Taxa per la utilització privativa o aprofitament especial del domini públic  i en el P-6 Preu públic per la utilització de les instal·lacions esportives municipals. En aquest cas, una vegada sol·licitada l'ocupació de via pública, el Departament d’Esports us requerirà el pagament de l'import d'aquesta taxa. 

Les entitats legalment constituïdes estan exemptes de pagar aquesta taxa.

En quines dates es pot fer?

Tot l’any. No obstant això, la sol·licitud s'ha de presentar, almenys, 30 dies hàbils abans del dia que vaja tenir lloc l'esdeveniment esportiu.

Com i on es pot demanar?

  • Per la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Benicarló, clicant en el botó [Nova sol·licitud] que trobareu al final d'aquesta  pàgina.
  • NOMÉS PERSONES FÍSIQUES: Presencialment, en el Registre de l’Ajuntament de Benicarló: c. del Doctor Pera, 4 (planta baixa).

Quins documents s’han d’aportar?

  • Declaració responsable (formulari inclòs en el tràmit)
  • Permís d'organització expedit per la federació esportiva corresponent, quan així ho exigisca la legislació esportiva.
  • Memòria de la prova en el qual es farà constar:
    • Nom de l'activitat i, si és el cas, número cronològic de l'edició.
    • Reglament de la prova.
    • Croquis precís del recorregut, data de celebració, itinerari, perfil, horari probable de pas pels diferents punts determinants del recorregut i mitjana prevista tant del cap de la prova com del tancament d'aquesta.
    • Identificació de les persones responsables de l'organització i, concretament, del director/a executiu i de la persona responsable de seguretat viària, que dirigirà l'activitat del personal auxiliar habilitat.
    • Nombre aproximat de persones participants previstes.
    • Proposta de mesures de senyalització de la prova i de la resta dels dispositius de seguretat previstos en els possibles llocs perillosos, així com la funció que haja d'exercir el personal auxiliar habilitat, tot això mitjançant un informe detallat i que serà comunicat en el seu moment pel responsable de la seguretat viària de la prova o les forces de l'ordre al personal responsable de la vigilància d'aquests punts conflictius. 
      • El responsable de seguretat viària de la prova ha de conèixer les normes de circulació, per a això ha de tindre permís de conducció en vigència.
      • Les autoritats competents han redactaran una instrucció específica que contindrà nocions bàsiques sobres regulació de trànsit. La persona responsable de seguretat viària de la prova ha de conéixer obligatòriament el contingut d'aquesta instrucció.
    • Justificant de la contractació de les assegurances de responsabilitat civil i d'accidents.
  • Pla de seguretat.
  • Llista de voluntaris.
  • Si sou una entitat donada d’alta en el Registre Municipal d’Associacions i necessiteu material o serveis dels Serveis Públics Municipals, el document de sol·licitud d’aquests materials o serveis que podeu obtindre ací: https://www.benicarlo.org/limesurvey/index.php/758454?lang=ca-valencia
  • Per a actuar en representació d'una altra persona, si no esteu donats d’alta en el Registre Electrònic d’Apoderaments Apodera, l’autorització de la representació i la documentació que l’acredite (plantilla inclosa en el tràmit telemàtic).

Temps de resposta

1 mes

Quin sentit té el silenci ADMINISTRATIU?

Negatiu.

Quina normativa ÉS APLICABLE?

  • Llei 2/2022, de 22 de juliol, d'ordenació de les professions de l'esport i l'activitat física.
  • Llei 2/2011, de 22 de març, de l'esport i l'activitat física de la Comunitat Valenciana.
  • Decret 143/2015, d'11 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics.
  • Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març.
  • Reglament d’ús d’instal·lacions municipals.

Observacions

Més informació: www.benicarlo.org

Plantilles de documents que cal presentar

Requisits de la sol·licitud

  • S'ha de signar la sol·licitud
  • El tràmit requereix que la persona sol·licitant s'identifique i signe amb certificat digital
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones jurídiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques representades per una altra persona física
AJUNTAMENT DE BENICARLÓ - P1202700I
Passeig de Ferreres Bretó, 10
12580 Benicarló (Castelló)
Precarga de imagen Precarga de imagen