Espereu, per favor...
Espereu, per favor...
Selecciona una llengua
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE BENICARLÓ
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE BENICARLÓ

Ajudes Parèntesi (Pla Resistir)

Escut de AJUNTAMENT DE BENICARLÓ
Seu Electrònica > Ajudes Parèntesi (Pla Resistir)

Ajudes Parèntesi (Pla Resistir)

Des del dia 08/03/2021 fins al dia 30/03/2021

Descripció

Tràmit per a sol·licitar les Ajudes Parèntesi: ajudes econòmiques a autònoms i microempreses l'activitat de les quals s'ha vist afectada per la pandèmia provocada per la COVID 19, en el marc del Pla Resistir, aprovat per la Generalitat Valenciana.

Qui ho pot demanar?

Persones físiques i jurídiques,  comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, legalment constituïdes, que reunisquen la condició d'autònoms o microempreses que duguen a terme alguna de les activitats incloses en l'annex I de la convocatòria de les ajudes (vegeu-la en l’apartat «Quina normativa és aplicable»), sempre que complisquen els següents requisits:

  • Que l'activitat econòmica siga desenvolupada per un autònom/a o una microempresa que no tinga més de 10 persones treballadores en la seua plantilla que estiguen donades d'alta en el règim de la Seguretat Social o en la mútua professional corresponent i en l'Agència Estatal d'Administració Tributària a data 31 de desembre de 2020.
  • Que estiga d’alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) a data 31/12/2020 en un o diversos dels epígrafs als quals es refereix l'annex II del Decret Llei 1/2021.
  • Que l’activitat es realitze al terme municipal de Benicarló. En cas de no tenir local afecte a l’activitat, el domicili fiscal ha d’estar al terme municipal de Benicarló a data 31/12/2020.
  • Que l’activitat econòmica s’haja iniciat amb data igual o anterior al 31 de desembre de 2020.

A aquest efecte es considera com a microempresa, aquella que ocupa un màxim de 10 treballadors i el seu volum de negocis o el balanç general anual no supera els 2 milions d'euros.

Quin preu té?

És un servei gratuït.

En quines dates es pot fer?

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de Província.

Com i on es pot demanar?

  • Per la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Benicarló, clicant en el botó [Nova sol·licitud] que trobareu al final d'aquesta  pàgina.
  • Ara bé, les persones que no estiguen obligades a relacionar-se amb l’administració per mitjans electrònics d’acord amb el que preveu l’article 14 i 16.4 de la Llei 39/2015, podran presentar la sol·licitud de forma presencial al Registre de l’Ajuntament de Benicarló: c. de Ferreres Bretó, 10 (planta baixa). Cal demanar cita prèvia per telèfon, 964 470 597, o través del web municipal.

Quins documents s’han d’aportar?

  • Compte justificatiu de les despeses corrents objecte de la subvenció, que inclou declaració responsable (plantilla inclosa en el tràmit telemàtic).
  • Declaració responsable (formulari inclòs en el tràmit telemàtic).
  • Certificat actualitzat de situació censal que indique l'activitat econòmica amb la seua data d'alta, el domicili fiscal i, si escau, el del local de desenvolupament de l'activitat o, en defecte d'això, declaració dels epígrafs d'IAE en els quals figura d'alta i des de quina data.
  • Còmput del nombre de persones treballadores afiliades a la Seguretat Social:
    • Per al còmput de persones treballadores per compte aliè: Documentació acreditativa del nombre de treballadors a 31 de desembre de 2020; cal adjuntar-hi els documents RNT (antics TC2) del mes de desembre, únicament en cas de tindre contractats treballadors/es. Vida laboral del codi de compte de cotització a data 31 de desembre de 2020
    • Per al còmput de persones treballadores per compte propi: Vida laboral de la persona treballadora autònoma, autònoma societària o autònoma col·laboradora amb data d'emissió igual o posterior a 31 de desembre de 2020. S’admetran les persones treballadores autònomes societàries o col·laboradores sempre que estiguen en alguns dels supòsits de l’article 305, punt 2, del Reial decret legislatiu 8/20215 de 30 d’octubre, text refós de la Llei general de la Seguretat Social.
    • Per al còmput de persones treballadores mutualistes: certificat de la mutualitat on conste d’alta en data 31 de desembre de 2020.
  • Per al cas de persones autònomes que estiguen treballant en règim de cooperativa de treball associat, on al certificat actualitzat de situació censal figure la cooperativa i no la person a física, s’ha d’aportar un certificat de la cooperativa on conste el pagament de factures de la persona sol·licitant de la subvenció per import de 2.000 euros, impostos no subvencionables exclosos, la data de pagament de la quals estiga compresa entre abril de 2020 i la data de publicació d’aquestes bases en el BOP. Les factures han de correspondre a despeses corrents de l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.
  • Si escau, formulari d'autorització de representació firmat per les dos parts, en el cas d'actuar en representació d'una altra persona interessada o per autorització (plantilla inclosa en el tràmit telemàtic).
  • Si escau, fitxa de manteniment de terceres persones, en el cas que no s’haja presentat ja a l’Ajuntament de Benicarló o que s'hagen modificat les dades bancàries (plantilla inclosa en el tràmit telemàtic).

Temps de resposta

El termini per a resoldre i notificar serà de sis mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Quin sentit té el silenci ADMINISTRATIU?

La falta de resolució expressa suposarà desestimació de la sol·licitud per silenci administratiu.

Quina normativa ÉS APLICABLE?

  • Bases reguladores de la concessió d'ajudes econòmiques a autònoms i microempreses l'activitat de de les quals s'ha vist afectada per la pandèmia provocada per la COVID 19, en el marc del PLA RESISTIR: Ajudes Parèntesi, aprovades per la Generalitat Valenciana.
  • Decret llei 1/2021, de 22 de gener, del Consell, pel qual s’aprova el Pla Resistir, que inclou ajudes parèntesis en cada municipi per als sectors més afectats per la pandèmia.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Benicarló, aprovada mitjançant l’acord plenari publicat en el BOP núm 154, de dia 20/12/2017.
  • Reglament (UE) 1407/2013, de 18 de desembre, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352 de 24 de desembre de 2013).

Observacions

Més informació en el web municipal www.benicarlo.org

Requisits de la sol·licitud

  • S'ha de signar la sol·licitud
  • El tràmit requereix que la persona sol·licitant s'identifique i signe amb certificat digital
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones jurídiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques representades per una altra persona física
El termini de sol·licitud està actualment tancat
AJUNTAMENT DE BENICARLÓ - P1202700I
Passeig de Ferreres Bretó, 10
12580 Benicarló (Castelló)
Precarga de imagen Precarga de imagen