Tràmit per a sol·licitar la devolució d’una garantia constituïda mitjançant un aval, una assegurança de caució o una fiança en metàl·lic.
Persones físiques o jurídiques que hagen constituït una garantia davant de l’Ajuntament de Benicarló, sempre que s’hagen complit les obligacions o requisits que exigien la constitució d’aquesta garantia.
És un servei gratuït.
Quan la Tresoreria de l'Ajuntament de Benicarló reba la comunicació de l'òrgan gestor de l'acord de devolució, s’emetrà la corresponent ordre de pagament.
A partir d’eixe moment, per a retirar el document original de l'aval o assegurança de caució, la persona interessada ha de sol·licitar la devolució de la garantia mitjançant aquest tràmit o, presencialment, si la legislació li ho permet, per Registre d'Entrada.
Cancel·lada la garantia, les persones interessades tenen un termini d'un any per a recollir els documents amb què va ser constituïda la garantia. Si transcorre aquest termini i no s’ha sol·licitat la devolució, la Tresoreria ho arxivarà, d'acord amb la normativa aplicable. Si transcorregut el termini d'un any la persona interessada requereix els documents i aquests han sigut arxivats, la caixa emetrà un certificat en què conste la cancel·lació de la garantia
1. Devolució de garantia constituïda en efectiu:
És necessari indicar el número de compte (formulari inclòs en el tràmit telemàtic), ja que la devolució es porta a terme mitjançant transferència bancària.
2. Devolució de garanties constituïdes mitjançant aval o certificat de caució:
Per a retirar el document original de l'aval o assegurança de caució, la persona interessada sol·licitarà per registre d'entrada la devolució de la garantia. Aquesta persona ha d'adjuntar a la sol·licitud el poder notarial d'acreditació i el seu NIF, i personar-se en les dependències de la Tresoreria de l'Ajuntament. A més, en el cas que, la persona que reculla la garantia siga distinta a la persona interessada, a la sol·licitud ha d'adjuntar una autorització escrita, amb la signatura digital de l'empresa, que li permeta retirar la garantia, amb indicació del seu nom i NIF.
3. Si no consten les dades bancàries de l'entitat a l'Ajuntament o aquests s'han modificat, una sol·licitud de manteniment de terceres persones (plantilla inclos en el tràmit telemàtic). També es pot aportar aquesta informació a través del tràmit de la Seu Electrònica: https://benicarlo.sedipualba.es/carpetaciudadana/tramite.aspx?idtramite=17929
Una vegada rebut l'acord de devolució o cancel·lació de la garantia, el Departament de Tresoreria emetrà simultáneament la corresponent carta de pagament.
No és aplicable.
Bases d'execució del pressupost en vigor de l'Ajuntament de Benicarló.